torsdag 12 augusti 2010

Sensommar på landet och Award





Hej!

På vårt lantställe finns en hel del att pyssla med. Den uppmärksamme lägger kanske märke till att tak (och även möbler) saknas på altanen :). Taket gav efter för den tunga snön i vintras och föll ner på vår trädgårdsgruppen som stod där :(.

Nu till något roligare :). Jag har fått en Beautiful Blogger Award av Lena med fina bloggen (och gårdsbutiken) Sweet House. Stort tack!! Jag känner mig mycket hedrad :).

Med awarden följer att man ska:


  • Kopiera in awarden i sin blogg för att visa att man fått den

  • Tacka och länka till den som nominerade en

  • Nominera sju andra bloggare och länka till dem

  • Berätta sju intressanta saker om sig själv

Jag nominerar följande sju fina och inspirerande bloggar. Alla ger mig mycket glädje och är väl värda att besöka, ofta!

Anskus kammare

Bullar med jordgubbssaft (bullarmedjordgubbssaft.blogspot.com, lyckas inte få den här länken att fungera :))

Hemma på Kråkered

Huset vid ån

Jordgubbar med mjölk

Madickens värld

Soliga Solhem

Och så den trixiga delen av awarden - sju intressanta (?) saker om mig :):


  • Jag är chocoholic ;) -alldeles tokig i choklad. Jag är allvarligt övertygad om att det är av geléhallon och gröna grodor man blir tjock :). Choklad kan (och bör) man äta varje dag ;).

  • Jag är jurist (joodå det finns inredningstokiga, cupcakesbakande, barnälskande jurister, i alla fall en ;). Jag älskar mitt jobb, det är spännande, roligt, intressant och utvecklande + att jag har världens goaste arbetskamrater. Det har dock hänt, under enstaka gråare dagar, att jag önskat att jag var trädgårdsmästare istället :).

  • Jag har väldigt långt hår (till midjan). Bär det alltid uppsatt i hästsvans till vardags. Vid festligare tillfällen har jag det lite snofsigare ;) uppsatt. Sover alltid med fläta. Min frisör envisas med att jag ska ha håret utsläppt när jag går därifrån. Då smyger jag utmed väggarna och känner mig som ett skogstroll..

  • Jag älskar tidningar av alla de slag, inredningstidningar (Lantliv är en klar favorit), modetidningar, mattidningar, svenska som utländska. Skulle nog kunna köpa hur många som helst om ekonomin tillät..
  • Det skiljer 20 (!) år mellan min underbara äldsta dotter och min yngste son.

  • Jag tycker det är väldigt roligt med barn. Har fyra som bott i min mage och två bonusdöttrar. Skulle kunna tänka mig ytterligare en liten bebis men älskade maken tycker nog att det räcker ;).

  • Trivs allra bäst på vårt underbara lantställe. Där känner jag harmoni!

Många tack till Lena för awarden än en gång! Är så glad att du tänkte på mig.

Önskar er en fortsatt fin och härlig sensommarvecka!

Kram L


2 kommentarer:

  1. Hej L!
    Grattis till awarden och vad kul att du skickade den vidare till mig:)Har gjort den några gånger men antar den såklart! Får se om jag kan komma på 7 saker att berätta;)

    Vilken bra lista du fått ihop, roligt att få veta mer o dig!

    Det där med radmatningarna får jag oxå ibland, då brukar jag gå in i HTML läge (istället för skriva) och se hur raderna ligger där. Oftast brukar det gå att fixa till den vägen.

    Ha en fortsatt bra dag!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar, det gör mig glad!